vineri, 18 mai 2012

De ce iubim Coreea?

Sau mai potrivit ar fi "De ce iubesc eu Coreea?", dar m-am gandit ca multe dintre preferintele mele se afla si pe lista altora, asa ca merge si "iubim"... Chestia e urmatoarea... Nu stiu de unde sa incep. Pai, cu inceputul...
Ce mi-a placut de la bun inceput? Muzica? Cred ca ar fi cel mai potrivit lucru cu care as putea incepe... Deci...
1. MUZICA
K-POP a devenit unul dintre cele mai frumoase lucruri din viata mea. De cum am intrat in lumea asta, nu am mai putut iesi. Nu exista zi fara k-pop. Deci, sa spunem ca as fi cea mai ocupata persoana de pe Pamant, ca nu as avea timp nici sa beau o gura de apa (nici chiar...:)), tot mi-as gasi macar un minut sa-i ascult pe dragii mei coreeni. Acum serios, chiar nu as rezista fara kpop. Unii pot numi chestia asta obsesie, altii pasiune, dar eu o numesc pur si simplu: sarang (iubire). Stiu ca nu a trecut mult timp de cand am devenit o K-lover (doar de vreo 8-9 luni), de aceea nu ma consider expert. Sunt invatacel... Dar iubesc cu aceeasi intensitate ca un senior, sa spunem... Pe langa muzica asta noua, imi place si muzica traditionala a Coreei de Sud, numita "hanguk eumak". Mi se pare de cele mai multe ori linistitoare si speciala. Oricum imi place mult mai mult decat lalaielile noastre (fara suparare)... Acum sa vedem un fragment de muzica hanguk eumak si kpop...

Aici e un video de 50 de minute cu muzica traditionala coreeana:

Iar aici e primul meu clip kpop, SHINee - Ring Ding Dong:

                                         

2. SERIALELE - K-dramele... Cum am mai spus si intr-o postare trecuta (Inceputurile), stiam de mai demult de existenta serialelor coreene difuzate pe TVR1 si EuforiaTV, dar nu m-a interesat pana la prima melodie kpop... Ei bine, dupa ce am inceput sa ma uit si eu, nu le-am mai putut lasa. Imi plac mult de tot! Vreau sa spun ca o perioada, mai demult, am urmarit si eu telenovele pe AcasaTv. Imi placeau mult si alea...  Acum, cand se mai uita mama, ma opresc si eu un pic sa vad si mi se par...nu stiu cum sa zic... false, cred. Tot ce fac acum e sa ma rad de ele (din nou, fara suparare pentru cei carora le plac). Astea coreene chiar te prind. Au un mod aparte, nu-s toate la fel. Mereu alte povesti, mai interesante, ciudate intr-un sens bun, povesti originale. Si actorii joaca foarte bine. La multe am si plans...:) Le-am si visat si nu mi s-au mai intamplat de astea inainte. Altceva, nu stiu ce sa mai spun...Daca vrei sa vezi serialele mele preferate, mergi la postarile de la inceput despre seriale. 
3. TRADITIILE - pe langa muzica traditionala, imi mai plac si alte lucruri legate de traditii si obiceiuri. Tot aici vreau sa spun ca imi plac mult poporul coreean, deoarece au avut grija sa isi pastreze traditiile de-a lungul trecerii anilor. De asemenea, este un popor civilizat si respectuos, oamenii fiind foarte politicosi si respectuosi intre ei. Poti sa iti dai seama de asta si din multitudinea de formule formale din limba coreeana. Ce am mai observat este faptul ca nu sunt vulgari. In materie de muzica si altele, fata de altii... Si aici nu ma pot abtine sa nu spun ca ma refer si la muzica romaneasca de astazi... Sa trecem peste asta... Mi se pare si un popor vesel, avand in vedere muzica si videoclipurile colorate, desi se pricep foarte bine si la melodiile triste de dragoste sau chiar hip-hop. Am zis ca incep traditiile si tot la muzica am ajuns.:) Din punctul de vedere al traditiilor, imi plac mult costumele lor traditionale - hanbok - costum purtat la sarbatori in familie, festivaluri dedicate acestui costum si nu numai.








Recunoasteti persoana din a doua imagine? :) Oricum, in materie de traditii, poate intra si felul caselor coreene, de ce nu? Se spune ca daca te uiti la acoperisul unei case care iti pare ca iti zambeste, atunci e vorba despre o casa coreeana (hanok).

Ce putem spune despre obiceiuri si limba? Ei bine, chiar daca limba mi s-a parut la inceput ciudata, acum o ador si vreau sa o stiu cat mai bine. Oricum trebuie sa o invat pentru cand voi vizita si eu Coreea.:) Pe langa limba pe care o invat, am reusit sa retin diferite obiceiuri specifice coreenilor, iar acum nu ma refer la traditii, ci la chestii de genul... Nu stiu cum sa le descriu...Imi plac pentru ca mi se par amuzante si simpatice. Mi-am amintit ceva... Poate te ajuta filmuletul asta ca sa iti dai seama despre ce vorbesc:

                                            

Nu stiu ce sa mai spun aici... Atat pe moment la TRADITII.
4. LOCURILE - as vrea sa pot scrie aici din proprie experienta adica dupa ce chiar am fost intr-o vacanta in Coreea, dar din pacate nu pentru moment... Pot spune parerile mele doar din privitul pozelor. Problema e urmatoarea: nu am cuvinte! Stiu doar ca vreau sa merg! 

Strada Insa-Dong, Seul


Districtul turistic Itaewon, Seul


Imagine din Seul


Imagine din Seul


Ritualurile regale ancestrale Jongmyo Daeje, Seul


Piata Dongdaemun, Seul


Palatul Deoksugung, Seul


Palatul Changdeokgung, Seul


Namdaemun, Seul


Gradina Botanica Namsan, Seul


Turnul Namsan, Seul


Dansatoare de sarbatoarea Chuseok (sarbatoarea Chuseok este una dintre cele mai importante sarbatori ale coreenilor. Este ca un fel de Zi a Recunostintei. Famiiile se aduna impreuna si impartasesc alimente si povesti, dau multumiri stramosilor pentru recolta bogata din acel an. Sarbatoarea tine trei zile si se organizeaza diferite festivaluri. Exista multe obiceiuri ce se respecta in aceasta sarbatoare, ca de exemplu slujba de pomenire a stramosilor numita Charye, vizita mormintelor celor plecati (Seongmyo) si curatarea acestora (Beolcho), organizarea unor lupte pentru a declara cel mai puternic barbat din sat (Ssireum), dansul in cerc specific sarbatorii numit Ganggangsullae si pregatirea unor mancaruri traditionale ca Songpyeon (tort de orez) si bauturi ca lichiorul Baekju (vin alb). M-am gandit sa vorbesc macar despre o sarbatoare importanta.)

5. AEGYO, ULJJANG, MOHMJJANG - Aegyo? Cred ca stii ce e...Daca nu, poate iti explica mai bine video-ul de mai jos. Mi se par foarte amuzante si simpatice fetele care fac aegyo. Si baietilor coreeni le place. As vrea sa fiu si eu din Coreea sa imi iasa aegyo-ul. :) Oppa!

                                           
Si baietii fac aegyo. Exemplu:
Ahh... Xiah Junsu....

Uljjang? (sau mai des romanizat ca ulzzang) Inseamna "best face" sau in romana "cea mai buna fata". Prefer si termenul de draguta... Sunt si fete si baieti ulzzang.

Ok, pentru mine ulzzang ar fi:

Kim Sang Bum


Kim Hyun Joong (SS501)


Lee Min Ho


Taecyeon (2PM)


Jang Wooyoung (2PM)


Im Jae Bum (JB - foarte curand in JJ Project)


Lee Joon (MBLAQ)


Noh Min Woo (nu-i asa ca-i dragut? Si nu, nu ma refer la caine...)


Seungri (Big Bang)


TOP (Big Bang)


Jaejoong (DBSK/JYJ)


Xiah Junsu (DBSK/JYJ)


Si multi multi multi altii... Multi (cam toti) de aici s-ar incadra foarte bine si intr-o categorie gen HOT GUYS.  Vai! Nu am pus si fete! Uite aici unele dintre preferatele mele: 

Kim So Eun


Koo Hye Sun


Eunjung (T-ARA)


Shin Min Ah


Suzy (miss A)

Stii ce urmeaza? Mohmjjang = "best body". Alarma pentru fete! Poate fi fatal! Ok, nici chiar...:) Aici am selectat doar cativa "baietei". Cativa de sus cred ca se vor repeta si aici. Si asta va fi mai degraba o categorie HOT...

TaeYang (Big Bang)


2PM


Lee Joon (MBLAQ)


Seungri (Big Bang)


DBSK


Siwon (Super Junior)

Au fost din nou doar cateva exemple... Trebuia sa spun si despre asta. E unul dintre motivele pentru care iubesc Coreea. :)
Ce sa mai spun... Vai, nu am spus de mancare! Cred ca am uitat din cauza ca nu am mancat  niciodata mancare coreeana ca si kimchi sau japchae sau raymun, dar imi doresc mult de tot. Si asa mi-am planuit sa imi fac un kimchi. Am vazut diverse feluri de mancare in episodul 26 din KWOW si mi s-a facut pofta de muream. Pare asa de buna...Mancare chinezeasca am mancat si pot spune ca ador salata cu surimi! Mmmm... Mi-e foame acum... Jin jjah (serios)... Inainte sa plec, vreau sa iti arat posterul meu "I love Korea!". L-am facut deoarece nu am nici un poster cu vreo trupa kpop sau altceva legat de Coreea, asa ca mi-am facut eu unul mare. Am scris pe el trupele mele preferate, serialele preferate, "baieteii" preferati si diverse cuvinte ce le stiu si le mai folosesc cateodata (nu prea am cu cine...) si bineinteles steagul Coreei si cuvintele "I <3 Korea!" Poza nu e prea reusita, dar merge. Asta e o poza mai de la inceput. Acum am mai completat ceva pe poster, iar cand ii voi face o noua poza, o voi inlocui (am inlocuit-o). Iti place?


Cred ca am terminat de spus principalele motive pentru care imi place Coreea de Sud. Tot ce mai pot spune e ca sper ca ti-a placut ceea ce am scris si-mi vei spune si tu mie ce iti place la Coreea. De exemplu, ce "baietei" iti plac? Sau poti sa imi spui orice... Ne vedem la postarile urmatoare! Anyong!






                                                                                           

2 comentarii: