luni, 24 septembrie 2012

K-pop la X-Factor!

Dupa cum stim, incepand de seara trecuta, pe Antena 1 a inceput noul sezon X-Factor.
De la primul episod, fanii k-pop s-au putut bucura, dar si enerva (cel putin asa am facut eu) cu privire la un lucru: am avut parte si de dragul nostru k-pop (drag pentru noi, dar se pare ca un nimic sau prostie pentru altii...).
Andreea Hantar este una dintre curajosii care s-au prezentat la auditiile X-Factor. Intr-adevar, nu a reusit sa treaca mai departe, soarta... Acum lucrul enervant... Nu, incep cu cel bun. :D
Andreea, nu stiu daca vei citi asta vreodata, dar eu ma declar fana a ta! ^^ Mie una mi-a placut cum ai cantat, desi s-au vazut emotiile, dar nu-i nimic. ^^ Intotdeauna vei spune Naega jeil jal naga!
Acum sa spun cum am reactionat cand am vazut ca va fi cineva cu k-pop... Intai am vazut secventa aceea de dinainte de publicitate si eram "OMG!!!!", am primit si mesaj de la o prietena (de fapt e prietena tuturor de aici as putea spune ^^ imi permiti asta Ha Neul, nu-i asa? o intalnim pe Ha Neul pe pagina de Facebook Drame Coreene si K-Pop). Am asteptat cu nerabdare momentul si iata ca a si venit! A inceput cu prezentarea concurentei si se auzea pe fundal, ba chiar a aparut si un scurt moment din videoclipul melodiei "Ring Ding Dong" a trupei SHINee. Eram atat de incantata, mai ales ca e si prima melodie coreeana pe care am ascultat-o. Eram incantata la fiecare moment: cand a intrat in culise cu prietenele ei, vorbeau de pop coreeana, iar Razvan si Dani erau ceva de genul "Pop coreean? wtf...", am observat din prima esarfa de la mana Andreei, a venit si momentul in care a intrat pe scena... Yey! Cine stia ca avea sa inceapa ceva nu prea placut... Dupa replica lui Cheloo "Pop coreean sau popcorn?", urmeaza una legata de esarfa "Iti place sa fii legata?". Ea raspunde "Da, de pasiuni." El: "Nu de calorifer?". Am uitat sa spun de reactia Deliei, care intreaba si ea "Pop coreean?!" intr-un fel pe care nu stiu cum sa-l explic, dar mi s-a parut nepotrivit, urat. In fine, urmeza momentul... Incepe 2NE1 - I Love You. Eu sunt: OMO! OMO! OMO!. Imi placea cum canta si imi placea si pronuntia; chiar mi se parea foarte buna. Si acum mi se pare. ^^ Se vedeau intr-adevar si emotiile. Cine nu ar avea?
Gata. A fost oprita. Acum care e problema? Juriul nu incepe sa spune despre voce, despre cum a cantat, ci se leaga de faptul ca e in coreeana, iar unul dintre cele mai epice momente ramane replica lui Cheloo (din nou el): "Din toata melodia asta n-am priceput nimic. Insa am inteles trei cuvinte: Ţâţe, Hagi si maieu!" Apoi: "Dintr-atatea melodii cate sunt pe lumea asta, tu pe asta ai ales-o?" Intr-un final, primeste trei NU hotarati.
Na, ea merge in culise, unde se intalneste cu prietenele si incep sa faca o mica demonstratie a dansului "Fire" tot de la 2NE1.
Dar asta nu e tot... Nu, nu e... Bineinteles ca acest moment a fost "foarte bine" conturat pe site-ul concursului. Cand spun "foarte bine", cei care probabil au vazut stiu ca nu e asa... Ia sa vedem si noi cum suna articolul care insoteste clipurile cu Andreea.
Intai, ca o mica introducere a stirei, scrie asa:
"Andreea Hantar canta pop coreean. Da, da, ati citit bine! E fan "Shinee", trupa de R&B. Performeaza legata...de mana dar ceea ce spune nu prea e inteligibil. Sau e, dar cele trei cuvinte sunt singurele cu care a ramas solistul"
Apoi, intregul articol suna cam asa:
"Andreea a terminat "Tonitza". Acum vreo patru ani, i-a descoperit pe cei de la "Shinee". Stop! Frana! Pe cineee?
Search pe wikipedia. Onew, Jonghyun, Key, Minho si Taemin au bus bazele trupei in 2008. Canta pop coreean. Asa spune si Andreea. Cheloo casca ochii: "Pop coreean sau pop corn?". Fata nu dezarmeaza. La mana stanga are o esarfa. "Iti place sa fii legata?", ataca, din nou, rapperul. "Da, de pasiuni!" "Nu de calorifer?"
Da drumul la muzica.  Ritmurile 2NE1. Si la versuri. Ea stie ce zice acolo. Cheloo, logic, e pe faza. Scrie ceva pe o foaie. Doua treimi din juriu rade. Cheloo e sincer. "Din toata melodia asta n-am priceput nimic. Insa am inteles trei cuvinte: Ţâţe, Hagi si maieu! "Dintr-atatea melodii cate sunt pe lumea asta, tu ai ales-o pe asta?" Primeste trei de NU. Trei de NU sinceri.
In spatele scenei, fetele, prietenele, o astepta. Ca sa-i mai treaca supararea, o iau la dans. Pe ritmurile celor de la Shinee. Seamana, putin, cu tovarasele lui Sandy Bell, dar nu asta e important. Ci ca Andreea nu se desparte de X Factor cu capul in jos. Si ca, seara, se va putea gandi la Onew al ei..."
Dragut, nu? Habar nu au despre ce scriu acolo, dar mai ales cate greseli au acolo! Le-ati identificat si voi din prima, sunt sigura...
Ei, cum vi se pare? Eu chiar nu mai am cuvinte; urasc din ce in ce mai mult ca traiesc in Romania, vorbesc serios... Deci chiar m-am blocat, dar asta doar pentru ca au spus altii inaintea mea cuvintele potrivite si pe care le aveam si eu in gand. Unde anume? Ei bine, acel articol e plin de comentarii din partea multimii de fani k-pop care se simte revoltati ca mine, cred ca si ca tine... 
Urat, foarte urat... Nesimtire... Soarta, asa sunt romanii...
Ai aici link catre articol ca sa vezi si tu comentariile si restul.
I'm out...

2 comentarii:

  1. faptul ca este ceva diferit o muzica si o mai ales limba diferita fata de romana nu inseamna ca trebuie criticata si injosita asa :|in contrariu ar merita toata stima si curajul pe care la avut

    RăspundețiȘtergere
  2. Hey!
    Am sa explic intai cum am ajuns aici. Un search pe google legat de x-factor m-a adus aici.
    Acum, referitor la articolul tau. Intr-adevar, juratii s-au aratat un pic retinuti in ceea ce priveste alegerea domnisoarei. Nu au comentat vocea, dar probabil ca bariera lingvistica i-a impiedicat sa analizeze corect si complet calitatile domnisoarei. N-am absolut nicio problema cu ea, din contra, felicitari pentru curajul de care a dat dovada doar prin a aparea pe scena.

    Problema o am cu oricine a scris articolul. Cheloo nu a intrebat de floricele, Dan Bitman a facut gluma asta proasta. Cheloo a intrebat de esarfa si, dupa, a insistat sa i se spuna "care e treaba cu esarfa". Afland ca face parte din coregrafie, a intrebat-o daca ii place sa fie legata. Ea a raspuns ca "depinde, poti fi legat de anumite pasiuni". Atunci Cheloo a spus "de calorifer" (n.r. legata).Da, juriul a fost socat de alegerea ei, si chiar putin rautacios. Dar, nu totul e lapte si miere.

    Astea fiind spuse, la revedere.

    RăspundețiȘtergere